Rabu, 30 September 2009

SPRM oh SPRM!!!!

1. Setelah keluarnya lanpron Transparency International Malaysia yang menempatkan Indeks Persepsi Rasuah (CPI) Malaysia di tangga ke 47 dan mengalahkan negera entiti haram Israel, maka sekoyong terasalah bahang panas yang amat sangat oleh pengerusi SPRM akan fakta yang baru dikeluarkan itu.

2. Maka untuk menegakkan benang basah, si pengerusi tadi bangun untuk menyalahkan cara pengiraan yang tidak adil oleh Tranparency International itu. Mungkin pengerusi tersebut adalah pakar dalam bidang metamatik dan statistik.

3. Sebenarnya, yang lebih pedas lagi adalah kenyataan TI yang SPRM menjalankan dan mengamalkan penyiasatan dan pendakwaan secara berpilih-pilih. Semua rakyat Malaysia tahu akan perkara ini dan tidak boleh disembunyikan lagi.

4. Juga menurut TI Malaysia, usaha mencegah rasuah di negara ini tidak ubah seperti melepas batuk di tangga sahaja jika tidak dilaksanakan tindakan drastik untuk memisahkan hubungan selesa antara kerajaan, perniagaan dan politik.

5. Ini terbukti bila calon yang didapati bersalah mengamalkan rasuah politik telah dipilih untuk bertanding pada PRK Bagan Pinang pada 11 Oktober nanti. Datuk Seri Ahmad Said Hamdan mesti tak boleh berkata apa apa bila PM menamakan pesalah rasuah politik untuk menentang calon parti Islam Semalaysia.

6. Bolehkan rakyat Malaysia percaya akan seseorang yang didapati bersalah kerana rasuah politik untuk menjaga wang peruntukan untuk rakyat bagi kawasan DUN beliau. .

7. Yang benar tetap benar, yang salah tetap salah walaupun Dato Seri Said Hamdan memberi seribu alasan. Jangan cuba untuk menegak benang basah. Tepuk dada tanya iman.

Tiada ulasan: