Khamis, 24 September 2009

SPR perlu bertindak segera untuk memulihkan keyakinan rakyat!

1. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dan Kementerian Pertahanan digesa untuk membaiki proses pengundian Pos pada pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang pada 11 Oktober ini sekiranya ingin memulihkan pandangan jijik dan meloya rakyat Malaysia terhadap ketidakadilan dan berat sebelah suruhanjaya tersebut. Pengerusinya perlu bertindak segera dari dipergunakan atau diperkudakan oleh UMNO/BN dengan membelakangkan kepentingan rakyat dan negara.

2. PRK Bagan Pinang ini merupakan satu plaform yang terbaik buat SPR untuk dilihat adil dan mengutama dan mendahulukan rakyat.

3. Jika cadangan yang diberi oleh berbagai pihak, baik dari badan politik mahupun NGOs, ada berhas dan dapat menghilangkan rasa sangsi rakyat kepada proses pilihanraya itu sendiri, kenapa cadangan tersebut langsung tidak diendahkan malah berbagai alasan alasan yang tidak munasabah diberi untuk meneruskan proses yang sedia pincang itu.

4. SPR dipertanggung jawab untuk menjalan and memastikan proses pilihanraya dapat berjalan dengan lancar dan adil demi rakyat Malaysia. Maka tanggungjawab itu perlu dijalankan dengan amanah.

5. Tok pasti rakyat akan menghukum mereka yang tidak adil, berat sebelah dan mementingkan diri sendiri dan kroni kroninya.

Tiada ulasan: