Selasa, 29 September 2009

Najib/Muhyiddin mengesahkan Malaysia diperintah sebuah kerajaan yang membenarkan rasuah

1. Setelah sekian lama menunggu keputusan UMNO/BN dengan debaran, samada menerima atau menolak calon yang pernah terpalit dengan kes rasuah politik. Teguran dan nasihat Tun Mahathir dan juga Khairi Jamaluddin telah tidak diendahkan oleh Najib dan Muhyiddin demi untuk memastikan kemenangan dipihak UMNO/BN untuk PRK ke 8 disemenanjung Malaysia ini setelah tumpas kesemua tujuh PRK yang lepas.

2. Maka benarlah seperti apa yang didedahkan oleh sebuah NGO Transparency Internal yang meletakkan indek rasuah Malaysia jauh tercorot berbanding dengan negera jiran Singapura.

3. Maka retorik memerangi rasuah yang diwar-warkan oleh Najib melalui kesinambungan Pak Lah adalah jelas merupakan mainan dibibir merah Najib sahaja.

4. Bagi Pas, integriti seseorang calun ADUN adalah perkara utama yang dilihat sebelum memilih seseorang itu menjadi calun. Tetapi criteria itu tidak dapat dilakukan oleh UMNO kerana kebanyakan calon yang dicadangkan semuanya terlibat di dalam rasuh samada kecil atau besar, samada yang tersurat mahupun yang tersirat.

5. Dengan ini, tok berharap pengundi di Bagan Pinang dapat berfikir dan mengambil keputusan yang tepat akan siapakah yang perlu diundi pada 11 Oktober 2009 nanti.

6. Jangan sekali kali kita menyokong calon yang pernah atau suka mengamalkan rasuah kerana negara kita boleh runtuh kerana rasuah. Jangan negara kita nanti menjadi lebih teruk dari Somalia yang terkenal dengan lanun-lanunnya.

7. Bagi tok, suka kepada calon yang ingin menegakkan Islam untuk semua.

Tiada ulasan: