Selasa, 11 Ogos 2009

Replika Gergasi Najib di Batu Caves,.

Tok nak lihat komen dari pemimpin-pemimpin BN tentang replika gergasi Najib di Kuil Hindu Batu Caves yang Tok rasa lebih besar dari replika Anwar tahun lepas. Antara komen pemimpin-pemimpin BN terhadap replika Anwar adalah seperti berikut:

1. Ketua Pemuda MCA, Datuk Liow Tiong Lai berkata, wang replika itu sepatutnya disalurkan kepada golongan rakyat miskin yang lebih memerlukannya di negara ini. Menurutnya, adalah lebih baik sekiranya Anwar serta penyokongnya melaksanakan projek-projek bermanfaat untuk rakyat.

2. Datuk Ahmad Zahid Hamidi yang melihat daripada perspektif Islam pula berkata, pembinaan replika gergasi gambar tersebut adalah tidak diizinkan di sisi agama.

3. Setiausaha Agung MIC, Datuk Dr. S. Subramaniam pula berpendapat, tindakan parti PKR mendewa-dewakan Anwar itu jelas bercanggah dengan budaya rakyat tempatan.

Dulunya heboh satu negara tentang ketaksuban penyokong PKR ke atas Anwar, tapi kenapa pula tidak dihebohkan tentang replika Najib ini. Semua ini menunjukkan sikap hipokrit pemimpin-pemimpin BN dan media-media utama negara. Jangan salahkan rakyat sekali lagi bila kerajaan BN tumbang pada PRU13 nanti disebabkan oleh sikap hipokrit dan ketidakadilan kerajaan BN.

Tiada ulasan: