Rabu, 10 Februari 2010

Kekecewaan Rakyat Perak

1. Tok dapat rasakan bertapa rakyat Perak dari semua keturunan begitu kecewa oleh penetapan makhamah persekutuan mengekalkan MB BN Zambri sebagai menteri besar perak.

2. Bagaimanapun keputusan ini bukan lah keputusan rakyat Perak yang mahukan keadilan ditetapkan.

3. Zambri kalau benarlah bertujuan untuk mendahulukan rakyat Perak seperti cogankata 1Malaysia, maka Tok menyarankan Zambri segera untuk mengadap paduka Tuanku Sultan Perak untuk membubarkan DUN Perak.

4. Marilah kita serahkan kepada rakyat Perak menentukan siapakah yang mereka mahukan sebagai parti yang memerintah negeri dan bukannya mahkamah yang dilihat agak senang disalah gunakan oleh kuasa eksekutif pemimpin negara.

5. Tok sebenarnya amat memuji Ir Nizar kerana tujuan beliau untuk mendapatkan hak sebagai menteri besar Perak adalah untuk menyerahkan keputusan kepada rakyat Perak.
Tapi Zambri dari UMNO hanya cuba untuk mengekalkan kerakusan dalam memegang tampuk pemerintahan negeri walaupun ianya amat rapuh.

6. Akhir sekali Tok menyeru Zambri supaya sedar dan kembalikan keputusan memilih tampuk pemerintahan itu kepada rakyat Perak.

7. Hidup Rakyat Perak..teruskan perjuangan

Tiada ulasan: