Sabtu, 13 Februari 2010

Busuk sudah nama negara Malaysia!

1. Tok lihat nama baik jalur gemilang kian hilang ditelan zaman.

2. Zaman ini PM Malaysia telah dituduh oleh pihak akbar antarabangsa terlibat dengan pembunuhan Altantunya. Namun Tok hairan kenapa Malaysia tidak mengambil tindakan terhadap pihak yang membuat tuduhan itu. Tapi sebenarnya seluruh rakyat Malaysia yang berilmu mengetahui kenapa penakutnya kerajaan Malaysia untuk menyaman pihak tersebut dan memulihkan nama baik perdana menteri Malaysia.

3. Kes liwat DSAI mula mendapat perhatian antarabangsa sehingga 50 ahli parlimen dan politik Australia menghantar memorandum agar kerajaan Malaysia menghentikan sandiwara itu. Tok lihat orang luar pon boleh menilai kebenaran tuduhan dan ketidak adilan mahkamah yang dilihat tidak professional dan berat sebelah.

4. Tok teringin sangat melihat mahkamah mengendalikan kes kes berprofil tinggi dengan secara adil dan saksama tanpa ditekan oleh pihak pihak tertentu. Mahkamah perlu segera memulihkan kepercayaan rakyat akan keluhuran undang undang di negera Malaysia.

5. Selagi empat entiti penting negara iaitu PDRM, SPRM, SPR, Mahkamah dilihat bertindak tidak professional dan berat sebelah seperti sekarang,rakyat akan sentiasa merasa resah, pihak luar akan memandang rendah negara ini, negara ini pasti sukar atau gagal untuk menjadi negara maju pada 2020 nanti.

6. Cuba kita lihat bagaimana 4 entiti diatas dijalankan di negara negara maju. Entiti entiti tersebut amatlah professional dan tidak double standard seperti di Malaysia.

Tiada ulasan: