Khamis, 18 Februari 2010

Kartika & Hukum Sebatan!

1. Sekoyong koyong, maka Menteri Dalam Negeri mengistiharkan dengan bangganya bahawa Kartika Sari Dewi bukan lagi orang yang pertama akan di rotan kerana kesalahan syariah. Tok pon agak keliru kenapa pak Menteri kita itu mahu orang lain dulu dirotan daripada Kartika.

2. Maka pak Menteri dalam negeri pun berkata bahawa jangan di hebohkan isu-isu hukuman yang belum dijatuhkan ke atas Kartika Sari Dewi itu kononnya takut mencemarkan kesucian Islam. Bila pula pak Menteri itu mengambil berat tentang kesucian islam?

3. Juga Pak Menteri Dalam Negeri berkata hukuman keatas 3 wanita islam yang disebat itu adalah semata-mata untuk memberi pengajaran kepada mereka. Tapi tok nak tanya kenapa pula pengajaran kepada Kartika Sari Dewi pak Menteri lewatkan?

4. Dulu, pak Menteri juga berkata pihak penjara tidak ada kepandaian dalam merotan wanita mengikut cara islam. Sedangkan banyak ahli bijak pandai islam di Malaysia ini sedia memberi bantuan untuk tujuan itu.

5. Tetapi tiba-tiba 9 Februari lepas pandai pula pihak jabatan penjara menjalankan hukuman rotan itu..sedangkan hukuman Kartika Sari Dewi masih tidak dijalankan.

6. Tok pasti semua rakyat Malaysia yang prihatin tentang isu Kartika Sari Dewi ini inginkan jawapan sebenar.. bukan nya jawapan retorik yang cuba menghilangkan isu yang sebenar.

7. Tok harap pihak UMNO/BN tidak lagi cuba mempermainkan hukum Allah..jangan sampai Allah menurunkan bala ke atas semua rakyat di Malaysia..

Tiada ulasan: