Khamis, 25 Mac 2010

Politik kotor UMNO merugikan Melayu dan Negara!

1. Ramai rakyat marhain di Kelantan dinafikan subsidi bantuan baja..Bantuan tidak diberi sekiranya tidak menyokong UMNO..ketua cawangan UMNO tidak sesekali akan menyokong borang yang memerlukan tandatangan mereka walaupun petani itu amat miskin dan memerlukan bantuan baja dari kerajaan demi meneruskan usaha menanam padi.

2. Maka rakyat yang susah terus susah... puak puak durjana ini bertindak kejam seperti Firaun. Mereka sanggup melihat beribu-ribu ekar tanah padi terbiar demi pegangan politik mereka yang sempit itu.

3. Ketahuilah, kalau masih tak faham, duit untuk membeli baja itu bukan dari duit UMNO tapi dari duit cukai rakyat juga. Kerajaan persekutuan melalui Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani hanya diamanahkan untuk menguruskan bantuan itu dengan cekap dan profesional.

4. Maka di sini tok harap hentikanlah amalan politik sempit ini. Berkhidmatlah dengan amanah demi rakyat. Amanah yang diberi untuk membantu petani mengusahakan tanah padi perlu dilaksanakan dengan ikhlas. Jangan ada rasa dengki dan berat sebelah.

5. Harap UMNO sedar kerana tindakan ini amat MERUGIKAN Melayu dan Negara.

Tiada ulasan: